
RJ
MeteoVista heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om een playlists met muziek samen te stellen verwant aan het weer. Sinds dinsdag 18 mei 2010 is het namelijk mogelijk om in Nederland gratis gebruik te maken van de online muziekdienst Spotify. De uitgebreide bibliotheek van Spotify maakt het ook mogelijk om leuke playlists samen te stellen en te delen met anderen...
Zaterdagochtend moesten we om 9 uur verzamelen bij de duikschool. Alle spullen moesten bij elkaar verzameld worden en de volle duikflessen moesten ingeladen worden. Om 10 uur vertrok de karavaan naar "'t Grasbroek", een zandafgraving met een maximale diepte van 12m. De lokatie voor m'n eerste buitenduik. En het was zeker ff wennen... Het water was frisje, het trimmen ging voor geen meter en het zicht was ook niet fantastisch. En last but not least: ik verloor m'n snorkel :S
Zondag hadden we om 10 uur bij de duikschool afgesproken. Het weer zag er echter niet al te best uit. Toen we net goed en wel in de auto zaten begon het te regenen en dit is niet meer gestopt to halverwege de middag. "Maar ach, als je gaat duiken wordt je toch nat" schijnt een gevleugelde uitspraak te zijn geweest die dag. Duik nummer 1 van die dag was weer ter oriëntatie en de oefeningen bestonden uit het jezelf en je buddy redden uit nood-situaties. Na wat aarzeling en stress ging het redelijk okay. Het blijft toch afzien als je niet al te goed zicht hebt onder water.
Na duik 2 mochten we "vrij" zwemmen. En toen gebeurde het: m'n loodgordel schoot los en wat doe je dan? Zo goed en zo kwaad als het kon vasthouden en zorgen dat je m weer om krijgt. Of, zoals ik deed, een nood-opstijging doen met het lood en rustig, met de gordel op je buik, op de rug naar wal zwemmen en de duik afbreken. Had ik dat ook eens meegemaakt ;-)De WOSD is opgericht om een nieuwe, innovatieve methode van (duik)opleidingen te realiseren. ... Bij de WOSD zijn alle cursussen en opleidingen gebaseerd op het zogenaamde 'Digital Learning System' of te wel 'D-learning'.
